INI TIPS TRAVEL BAJET UNTUK ANDA.


Travelling ke luar negara atau dalam negara bukan lagi mimpi kosong atau angan angan kosong. Semua orang layak untuk menjejakkan kaki ke tempat yang mereka ingin lawati.



So ini TIPS TRAVEL bajet untuk anda :

▪️TRAVEL KETIKA LUAR DARIPADA MUSIM YANGA RAMAI PERGI MELANCONG.

Anda boleh periksa tarikh tarikh yang dijangka luar daripada musim di ejen perlancongan yang anda pilih. Selalunya tarikh yang tidak ramai orang bercuti adalah yang paling murah.



▪️MELANCONG BERKUMPULAN.

Apabila anda ingin bercuti , sebaiknya pergi secara berkumpulan. Ini kerana selalunya travel berkumpulan akan dapat lebih murah berbanding berseorangan atau berdua. Minimum dalam 6 hingga 10 orang sudah memadai untuk anda travel dengan lebih murah.



▪️TEMPAH PAKEJ LEBIH AWAL.

Sebaiknya tempah lah pakej yang anda mahukan lebih awal. Boleh rujuk ejen perlancongan anda untuk pakej yang berbaloi.

Bagi anda yang tidak menggunakan khidmat ejen perlancongan, anda kena rajin check promosi tiket penerbangan untuk dapat harga tiket yang murah.



Bagi anda yang ingin melancong dengan anak anak, ini tips travel untuk anda :

▪️PENGURUSAN MASA.

Sebagai ibu bapa, kita kena uruskan segala gala awal. Dari start packing barang sehinggalah ketibaan di airport bagi mengelakkan hal yang tidak diingini. Contohnya tertinggal flight yang sudah ditempah.

▪️TEMPAH HOTEL LEBIH AWAL.

Wajib tempah hotel lebih awal. Jangan sudah sampai ke destinasi baru mahu cari hotel. Bayangkan masa cari hotel untuk menginap, anak anak meragam disanalah ibu bapa akan hilang mood masa bercuti. So pastikan tempah hotel sebelum anda tiba di destinasi yang anda tuju.

▪️BAWA PERALATAN ANAK ANAK.

Bawa peralatan anak anak yang diperlukan sahaja. Contohnya susu tepung dan botol. Jika perlu boleh juga bawa bantal kecil ataupun mainan anak anak. Selitkan juga sedikit ubat ubatan bagi anak anda untuk sebarang kecemasan.



Dan jangan lupa bawa juga vitamin yang diperlukan semasa travel.Jom tengok cadangan VITAMIN SHAKLEE yang boleh anda bawa semasa pergi travel bersama family atau kawan kawan.


▪️VITAMIN SEMASA TRAVEL. 

👉🏻 VITAMIN C 



Jangan lupa masukkan vitamin c dalam beg travel anda. Vitamin C sangat bagus untuk kurangkan simptom selesema dan demam.

Anda pasti tidak mahu sakit ketika sedang travel kan.


▪️NUTRIFERON



Tak suka telan vitamin c ? Jangan risau nutriferon boleh bantu anda untuk tingkatkan sistem imun badan dan percepatkan untuk sembuh dari demam atau selesema. 

Dalam bentuk sachet jadi lebih mudah untuk anda bawa didalam beg anda.


▪️HERO KIDDO & VITALEA FOR CHILDREN.



Jangan lupa vitamin untuk anak anak jika anda sedang melancong bersama anak anak. Pastikan anak anda sentiasa sihat untuk memberikan kenangan termanis ketika sedang melancong bersama sama.


▪️RES V


Semasa travel memang perlukan tenaga yang banyak. Jangan risau, Res V boleh bantu beri anda tenaga yang liar biasa. Bestnya Res V tak perlu simpan di peti sejuk. Jadi lagi senang untuk bawa travel.


▪️CINCH TEA MIX SHAKLEE.


Boostkan tenaga anda di awal pagi sebelum anda start meronda ronda di destinasi perlancongan anda. Confirm lepas minum akan dapat tenaga segera yang hebat selain tidak akan rasa mengantuk.


Semoga tips travel yang saya sharekan boleh bantu anda untuk dapat idea semasa travel ataupun sebelum merancang cuti cuti anda bersama keluarga ataupun kawan kawan.

Pastikan anda pilih ejen perlancongan yang boleh dipercayai untuk elakkan anda kerugian dan sekaligus tidak dapat menikmati percutian yang anda idamkan.

Berminat dengan vitamin shaklee untuk anda bawa semasa travel , jangan lupa hubungi saya DISINI untuk respon yang cepat.

#shakleebeaufort
#shakleesabah
#shakleesipitang
#shakleelabuan

Comments